Retur & Reklamation

När du köper varor och tjänster från oss samtycker du till att du utför köpet som ett företag för affärsändamål. Som företagskund kommer inte köp som du gör från oss att dra nytta av det lagstadgade skyddet som finns tillgängligt för konsumenterna enligt tillämpliga lagar för konsumentköp eller -skydd.
Vi gör enbart affärer enligt dessa Försäljningsvillkor. Alla andra villkor, inklusive villkor som ingår i dina individuella inköpsordrar, avvisas uttryckligen. Vi är inte skyldiga att acceptera någon beställning som du gör hos oss eller att erbjuda kredit.
Varor och tjänster beror på tillgänglighet och kan variera från de som annonseras. Du är ensamt ansvarig att avgöra lämpligheten hos några beställda varor eller tjänster. Vi ansvarar inte för sådan lämplighet. Du samtycker till att vi inte ansvarar för några tillhandahållna råd i samband med beställning av några sådana varor eller tjänster.
Även om vi gör rimliga kontroller för att undvika fel ska du observera att vi förbehåller oss rätten att annullera eller neka beställningar för artiklar som visas på vår webbplats eller i någon annan försäljnings- eller marknadsföringskanal med ett felaktigt pris eller med någon annan felaktig information.
Inget Avtal ingås med dig förrän vi har skickat din beställning och du får en orderbekräftelse. Om vi gör ett misstag ger vi dig möjlighet att antingen: (i) annullera din beställning och erhålla en återbetalning av alla summor som betalats i förväg; och/eller (ii) göra beställningen på nytt till korrekt pris/enligt korrekta villkor.

Du har upp till 14 dagar på dig att ångra ditt köp efter att du tagit emot din beställning. Innan retur, kontakta oss på info@moretronic.se. Varan ska ligga i sin originalförpackning och vara oanvänd och i nyskick. Du står själv för returfrakten. Vi står självklart för returfrakt och frakt av ny vara vid fabrikationsfel eller om du har fått fel vara.
Moretronic är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat.
Returen måste skickas på ett sådant sätt att produkten ankommer till vår returadress. Vi har ingen möjlighet att hämta paket vid uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral.

Returadress:
Moretronic
Metallgatan 21 B
262 72 Ängelholm

Vid köp av beställningsvara eller produkt som är specialtillverkad för kund gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Moretronic tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Fel anmäls till info@moretronic.se. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi självklart ut.

Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta inom 1-3 dagar efter avhämtning. Vid transportskada kontakta info@moretronic.se och bifoga i mail tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage och uppge i mail ditt ordernummer. Spara emballaget för eventuell reklamation.

Rulla till toppen
Scroll to Top